POPIS ŠTRUKTÚRY ORGÁNOV PARTNERSTVA HORNÉHO TURCA (budúca miestna akčná skupina – MAS) VRÁTANE ICH ČINNOSTI

VALNÉ ZHROMAŽDENIE
Najvyšší orgán združenia je tvorený zo všetkých členov združenia, prípadne delegátov v zmysle Organizačného poriadku Partnerstva Horného Turca a vykonáva aj nasledovné činnosti:
- schvaľuje stanovy, ich zmeny a doplnky;
- schvaľuje plán činnosti a výročnú správu;
- schvaľuje rozpočet a správu o hospodárení;
- volí a odvoláva členov výkonného orgánu a kontrolný orgán;
- schvaľuje prijatie nových členov, pokiaľ ich neschvaľuje iný orgán združenia;
- schvaľuje stratégiu a jej aktualizáciu;
- rozhoduje o zániku združenia zlúčením s iným občianskym združením alebo dobrovoľným rozpustením. V prípade, ak dôjde k zániku občianskeho združenia rozpustením alebo zlúčením s iným občianskym združením,
Spôsob delegovania: Každý člen združenia má v zmysle stanov automaticky právo zúčastniť sa valného zhromaždenia s jedným hlasom. V prípade organizácie táto sama rozhoduje o nominácii, delegovaní svojho zástupcu na valné zhromaždenie. (Menovitý zoznam členov tvorí príloha č. 1).

I. RADA ZDRUŽENIA
Rada združenia je výkonným orgánom na úrovni rozhodovania. Výkonný orgán je za svoju činnosť zodpovedný najvyššiemu orgánu a vykonáva nasledovné činnosti:
- volí spomedzi seba a odvoláva predsedu združenia
- riadi činnosť združenia v období medzi zasadnutiami najvyššieho orgánu;
- zvoláva a obsahovo pripravuje rokovanie najvyššieho orgánu a pripravuje základné materiály na tieto rokovania;
- zodpovedá za vypracovanie a implementáciu stratégie;
- predbežne schvaľuje projekty odporučené výberovou komisiou Miestnej akčnej skupiny (ďalej len MAS) na financovanie z Programu rozvoja vidiek (ďalej len PRV);
- zriaďuje výberovú komisiu MAS a monitorovací výbor;
- volí a odvoláva manažéra MAS;
- volí a odvoláva členov výberovej komisie MAS a schvaľuje jej štatút
- vymenúva členov monitorovacieho výboru;

Spôsob delegovania: Radu združenia volia členovia Valného zhromaždenia s nasledujúcim pravidlom: Zloženie členov výkonného orgánu je vyvážené a reprezentatívne a odráža podmienky nariadenia Rady Európskeho spoločenstva (ES) a vykonávacieho nariadenia Komisie (ES) – zástupcovia súkromného sektora vrátane občianskeho a neziskového sú zastúpení s min. 50 % všetkých rozhodujúcich hlasov a zástupcovia verejného sektora s max. 50 % všetkých rozhodujúcich hlasov. Počet členov výkonného orgánu je nepárny. (Menovitý zoznam členov tvorí príloha č. 2)

1. ŠTATUTÁRNY ORGÁN – PREDSEDA
(Menovitý zoznam výkonného orgánu tvorí príloha č. 8 Integrovanej stratégie)
Štatutárnym orgánom združenia je predseda, ktorý vystupuje v mene budúcej MAS navonok, podpisuje zmluvy, predkladá PPA projekty (ŽoNFP) odporučené a predbežne schválené MAS na čerpanie finančných prostriedkov z PRV a ďalšie dokumenty, ktoré sú určené pre RO a PPA. Spôsob voľby/ odvolania a vykonávané činnosti štatutárneho zástupcu MAS sú stanovené v stanovách združenia.
Spôsob delegovania: Predsedu volia členovia Rady zduženia na návrh jedného z nich.

2. VÝKONNÝ ORGÁN – KANCELÁRIA
Výkonný orgán zriaďuje svoju Kanceláriu na zabezpečenie spravovania verejných prostriedkov ako aj manažovania činnosti MAS a realizáciu úloh združenia. Na čele Kancelárie je manažér MAS menovaný výkonným orgánom. Manažér MAS je povinný zúčastňovať sa zasadnutí výkonného orgánu s hlasom poradným. Kancelária pracuje na základe pracovného a organizačného poriadku schváleného výkonným orgánom.
Administratívu a realizáciu úloh združenia zabezpečujú zamestnanci MAS, ktorí môžu byť členmi len najvyššieho orgánu:
- manažér MAS vykonáva formálnu kontrolu prijatých žiadostí o nenávratný finančný príspevok (ďalej len ŽoNFP) od konečných prijímateľov – predkladateľov projektu, registruje ŽoNFP, poskytuje informácie konečným prijímateľom – predkladateľom projektu, zabezpečuje zber informácií pre monitoring a hodnotenie a ďalšie administratívne činnosti MAS.
- asistent manažéra MAS úzko spolupracuje s manažérom MAS a v spolupráci s nim vykonáva formálnu kontrolu prijatých ŽoNFP od konečných prijímateľov – predkladateľov projektu, registruje ŽoNFP, poskytuje informácie konečným prijímateľom – predkladateľom projektu, zabezpečuje zber informácií pre monitoring a hodnotenie a ďalšie administratívne činnosti MAS.
- administratívny pracovník MAS zabezpečuje každodennú prevádzku a administratívnu činnosť MAS, vedie evidenciu a predpísanú archiváciu, pripravuje podkladové materiály na zasadnutia jednotlivých orgánov a pod.
- účtovník zabezpečuje účtovnú evidenciu a hospodárenie s finančnými prostriedkami a majetkom MAS a nesie zodpovednosť za správnosť účtovnej evidencie.
(Menovitý zoznam členov tvorí príloha č. 3)

3. PRACOVNÉ SKUPINY:
a) VÝBEROVÁ KOMISIA MAS
Výberová komisia MAS hodnotí a vyberá projekty, prostredníctvom ktorých sa bude implementovať stratégia. Zároveň zostavuje a predkladá zoznam projektov (ŽoNFP), ktoré odporúča schváliť na financovanie z PRV výkonnému orgánu. Zloženie členov musí byť vyvážené a reprezentatívne a musí odrážať podmienky nariadenia Rady (ES) a vykonávacieho nariadenia Komisie (ES) – zástupcovia súkromného sektora vrátane občianskeho a neziskového sú zastúpení s min. 50 % všetkých rozhodujúcich hlasov a zástupcovia verejného sektora s max. 50 % všetkých rozhodujúcich hlasov a to počas celého obdobia implementácie stratégie.
Spôsob voľby/ odvolania, výber členov výberovej komisie MAS a vykonávané činnosti sú stanovené v organizačnom poriadku združenia. Člen výberovej komisie MAS nemusí byť členom združenia. Počet členov výberovej komisie MAS je nepárny. Minimálny počet členov výberovej komisie MAS je 7 a maximálny počet členov je 13.
Výberová komisia budúcej MAS je za svoju činnosť zodpovedná výkonnému orgánu a okrem iných činností vykonáva aj administratívnu kontrolu ŽoNFP v zmysle Nariadenia Komisie (ES), v rámci výberu projektov, ktoré sa budú implementovať prostredníctvom stratégie, pričom:
- posudzuje oprávnenosť činností v súlade s činnosťami, ktoré si MAS stanovila pre príslušné opatrenia osi 3. Kontroluje, či činnosti nespadajú do kategórie neoprávnených projektov, stanovených pre príslušné opatrenia osi 3 v Príručke;
- posudzuje splnenie kritérií pre uznateľnosť výdavkov (oprávnené a neoprávnené výdavky, min. a max. výšku oprávnených výdavkov na 1 projekt) stanovených na príslušné opatrenia osi 3;
- posudzuje oprávnenosť konečného prijímateľa – predkladateľa projektu pre príslušné opatrenie osi 3, v zmysle definícií, ktoré sú uvedené v Príručke;
- posudzuje splnenie všetkých minimálnych kritérií spôsobilostí, ktoré sú definované v Príručke pre príslušné opatrenia osi 3 a v Usmernení, kapitole 5.Opatrenie 4.1 Implementácia Integrovaných stratégií rozvoja územia a kritérií spôsobilosti, ktoré si stanovila MAS v rámci implementácie stratégie;
- posudzuje splnenie podmienok uvedených v Usmernení, kapitole 1. Všeobecné podmienky poskytnutia nenávratného finančného príspevku pre opatrenia osi 4 Leader;
- hodnotí splnenie výberových kritérií na hodnotenie projektov konečných prijímateľov - predkladateľov projektov na príslušné opatrenie osi 3, ktoré si stanovila MAS;
- vyberá projekty v súlade s postupmi na výber projektov;
- zostavuje a predkladá zoznam projektov, ktoré odporúča schváliť na financovanie z PRV výkonnému orgánu.
Spôsob delegovania: členov výberovej komisie vymenúva Rada zduženia z odborníkov - zástupcov sektorov aktívne pôsobiacich. s nasledujúcim pravidlom: Zloženie členov musí byť vyvážené a reprezentatívne a musí odrážať podmienky nariadenia Rady (ES) č. 1698/2005 a vykonávacieho nariadenia Komisie (ES) – zástupcovia súkromného sektora vrátane občianskeho a neziskového sú zastúpení s min. 50 % všetkých rozhodujúcich hlasov a zástupcovia verejného sektora s max. 50 % všetkých rozhodujúcich hlasov a to počas celého obdobia implementácie stratégie. Člen výberovej komisie MAS nemusí byť členom združenia. Počet členov výberovej komisie MAS je nepárny. Minimálny počet členov výberovej komisie MAS je 7 a maximálny počet členov je 13.

b) MONITOROVACÍ VÝBOR
Monitorovací výbor je kontrolným orgánom, ktorý vykonáva najmä hodnotenie a kontrolu realizácie projektov v rámci stratégie, pripravuje a vypracováva správy o implementácii stratégie, správy o monitoringu za ročné obdobie, ktoré sa predkladajú na RO a PPA, vykonáva monitoring priebehu vecného a finančného plnenia projektov za ročné obdobie a vyhodnotenie jednotlivých výziev.
Spôsob voľby/ odvolania a činnosti monitorovacieho výboru sú stanovené v organizačnom poriadku združenia. Predseda monitorovacieho výboru je povinný zúčastňovať sa zasadnutí výkonného výboru s hlasom poradným.
Monitorovací výbor zasadá minimálne 1 x ročne, pričom na zasadnutia prizýva zástupcov RO, PPA a NSRV.
Spôsob delegovania: členov monitorovacieho výboru vymenúva Rada zduženia z odborníkov - zástupcov sektorov aktívne pôsobiacich s nasledujúcim pravidlom: Členovia monitorovacieho výboru musia pôsobiť (mať trvalé, prípadne prechodné bydlisko, sídlo alebo prevádzku) v území MAS, ale nemusia byť členmi MAS.

II. KONTROLNÝ ORGÁN
Kontrolným orgánom je kontrolór, ktorý vykonáva nasledovné činnosti:
a) kontrolovať činnosť a správnosť hospodárenia združenia
b) kontrolovať vedenie účtovných kníh a iných záznamov a dokladov združenia súvisiacich s aktivitami združenia
c) preskúmavať výročnú správu o činnosti a hospodárení združenia a predkladať svoje vyjadrenie Rade
d) upozorňovať Radu na zistené nedostatky a navrhovať Rade úlohy smerujúce k odstráneniu zistených nedostatkov v činnosti a hospodárení združenia a kontrolovať ich plnenie
e) kontroluje aj dodržiavanie stanov a vnútorných predpisov.
Kontrolór za svoju činnosť zodpovedá najvyššiemu orgánu; funkcia kontrolóra je nezlučiteľná s členstvom v orgánoch združenia, okrem členstva v najvyššom orgáne;
Spôsob delegovania: Kontrolóra volí Valné zhromaždenie členov, pričom platí zásada, že kontrolór nesmie byť zároveň členom Rady združenia. Volí sa na návrh niektorého z členov Valného zhromaždenia.